آخرین اخبار
کد مطلب: 125110
عضو شوراي مرکزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب در گفت‌وگو با دانا:
اظهارات ظريف و روحاني در مورد نقض جسم و روح برجام نشانه خوبي است/ اعتماد به سخنان آمريکايي‌ها يک اشتباه محض بود
تاریخ انتشار : 1396/05/02 10:05:50
نمایش : 1940
سيد محمد حسيني گفت: اعتماد به سخنان آمريکايي‌ها يک اشتباه محض بود و دولتمردان ما بايد هر چه زودتر به اين وضع پايان دهند تا ما کمتر متضرر شويم.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ سيد محمد حسيني وزير پيشين فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ در خصوص اظهارات اخير مسئولان دولتي مبني بر نقض جسم و روح برجام توسط آمريکا اظهار داشت: ماهيت آمريکا از اول انقلاب و حتي پيش از آن از سال 32 و از زمان ماجراي کودتاي 28 مرداد براي ملت ايران آشکار بود.

وي افزود: عده‌اي با خوشبيني مفرط نسبت به آمريکا رفتار مي‌کردند و اين در حالي بود که رهبري معظم انقلاب هم بارها تذکر دادند که به آمريکا خوشبين نيستند و ما نمي‌توانيم به مذاکرات اميدوار باشيم.

عضو شوراي مرکزي جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي گفت: در ايام مذاکرات نقد‌هايي از سوي منتقدان مطرح شد و هشدارهايي بنابر اينکه مذاکرات و انجام تعهدات نبايد يک طرفه از سوي ايران باشد تا طرف مقابل به راحتي بتواند تعهدات خود را نقض کند، داده شد.

حسيني با بيان اينکه در برجام بايد از طرف مقابل ضمانت اجرايي گرفته مي‌شد، عنوان کرد: اين‌ها مطالبي بود که از ابتداي مذاکرات گفته شد اما برخي مي‌گفتند همين که وزير خارجه آمريکا قول داده، براي ما کافي‌ است.

وي گفت: اعتماد به سخنان آمريکايي‌ها يک اشتباه محض بود و دولتمردان ما بايد هر چه زودتر به اين وضع پايان دهند تا ما کمتر متضرر شويم.

عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در پايان گفت: همين که آقاي ظريف از نقض جسم و روح برجام صحبت مي‌کنند و آقاي روحاني هم تلويحا به اين موضوع اشاره مي‌کنند نشانه خوبي است و البته بايد در اين زمينه اقدام جدي هم انجام شود چرا که اگر آمريکايي‌ها بدانند ما واکنشي نشان نمي‌دهيم تحريم‌ها را بيشتر مي‌کنند و ما يک‌جا بايد شاهد برخورد جدي مسئولان دولتي باشيم.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس